Mateřská škola GagarinovaProletíme celý svět, prozkoumáme všechno hned
Základní výchovná struktura MŠ
ve mateřské škole je 6 tříd
4 třídy jsou zaměřeny na děti 3 – 5 leté
2 třídy jsou zaměřeny na „předškoláky“ 5 – 7 leté
v nižších třídách jsou děti učeny a vychovávány v základních dovednostech
hygienické návyky – mytí rukou …
sebeobslužné dovednosti – oblékání a obouvání …
školní dovednosti – držení tužky
sociální návky – chování ve skupině, kontakt s druhými dětmi, umět pozdravit, poprosit a poděkovat …
psychická odolnost – získat schopnost zůstat sám bez blízkých osob
fyzická zdatnost – získání schopnosti ujít větší vzdálenosti, větší odolnost proti nemocem …
v předškolních třídách jsou děti intenzivně připravovanány na vstup do základní školy
děti jsou z nižších tříd mají základní návyky a jsou „předpřipraveny“ na další činnost
intenzivně rozvíjíme potřebné dovednosti pro vstup do základní školy
zrakové vnímání
sluchové vnímání
vizuomotorika
grafomotorika
motorika
prostorové vnímání
časové vnímání
předmatematická gramotnost
předčtenářská gramotnost
logopedická příprava
můžeme se více věnovat „nadstavbovým“ činnostem – výlety do ČR, školka v přírodě, projektové dny
prohlubovat jejich znalosti – z dějin naší země, místopisu, tradic, běžných činností …
Celkové vize MŠ
Děti lze rozvíjet v celé řadě oblastí, ale vždy se snažíme dodržet zásadu obecnosti. Tedy nechceme děti specializovat, ale naopak je seznamovat s co nejširší škálou lidských zájmů a činností. Aby se sami časem pro některou nadchly a začaly se o ni sami zajímat.
Přes výše uvedené jisté oblasti, ve kterým děti cíleně vedeme:
enviromentální oblast – učíme děti ekologickému smýšlení (třídíme odpad a kompostujeme zbytky z jídla nebo ze zahrady)
fyzická zdatnost – kladame důraz na fyzickou odolnost dětí (hodně chodíme ven na procházky, na zahradu, pokud možno za každého počasí). Učíme děti chodit pěšky a prohlubujeme v nich např. zásadu „PO SUCHDOLE SE CHODÍ PĚŠKY“.
rukodělnost – moderně bychom mohli říci, že se zaměřujeme na Polytechnickou výchovu. Každá třída má malý dílenský mini-ponk nebo i větší dřevěný truhlářský ponk. Dále máme ve školce dvě vybavené dílny a kuchyňku pro vaření s dětmi.