Základní výchovná struktura MŠ

  •  ve mateřské škole je 6 tříd
  •  4 třídy jsou zaměřeny na děti 3 – 5 leté
  •  2 třídy jsou zaměřeny na „předškoláky“ 5 – 7 leté
  •  v nižších třídách jsou děti učeny a vychovávány v základních dovednostech
    •  hygienické návyky – mytí rukou …
    •  sebeobslužné dovednosti – oblékání a obouvání …
    •  školní dovednosti – držení tužky
    •  sociální návky – chování ve skupině, kontakt s druhými dětmi, umět pozdravit, poprosit a poděkovat …
    •  psychická odolnost – získat schopnost zůstat sám bez blízkých osob
    •  fyzická zdatnost – získání schopnosti ujít větší vzdálenosti, větší odolnost proti nemocem …
  •  v předškolních třídách jsou děti intenzivně připravovanány na vstup do základní školy
    •  děti jsou z nižších tříd mají základní návyky a jsou „předpřipraveny“ na další činnost
    •  intenzivně rozvíjíme potřebné dovednosti pro vstup do základní školy
      • zrakové vnímání
      • sluchové vnímání
      • vizuomotorika
      • grafomotorika
      • motorika
      • prostorové vnímání
      • časové vnímání
      • předmatematická gramotnost
      • předčtenářská gramotnost
      • logopedická příprava
    •  můžeme se více věnovat „nadstavbovým“ činnostem – výlety do ČR, školka v přírodě, projektové dny
    • prohlubovat jejich znalosti – z dějin naší země, místopisu, tradic, běžných činností …

Celkové vize MŠ

  • Děti lze rozvíjet v celé řadě oblastí, ale vždy se snažíme dodržet zásadu obecnosti. Tedy nechceme děti specializovat, ale naopak je seznamovat s co nejširší škálou lidských zájmů a činností. Aby se sami časem pro některou nadchly a začaly se o ni sami zajímat.
  • Přes výše uvedené jisté oblasti, ve kterým děti cíleně vedeme:
    • enviromentální oblast – učíme děti ekologickému smýšlení (třídíme odpad a kompostujeme zbytky z jídla nebo ze zahrady)
    • fyzická zdatnost – kladame důraz na fyzickou odolnost dětí (hodně chodíme ven na procházky, na zahradu, pokud možno za každého počasí). Učíme děti chodit pěšky a prohlubujeme v nich např. zásadu „PO SUCHDOLE SE CHODÍ PĚŠKY“.
    • rukodělnost – moderně bychom mohli říci, že se zaměřujeme na Polytechnickou výchovu. Každá třída má malý dílenský mini-ponk nebo i větší dřevěný truhlářský ponk. Dále máme ve školce dvě vybavené dílny a kuchyňku pro vaření s dětmi.